Google update!

Google heeft recent aangekondigd dat de manier waarop ze URL's in de mobiele zoekresultaten tonen zullen gaan veranderen. In deze korte nieuwsbrief van Semwerkt leggen wij kort uit wat er gaat veranderen en wat dit voor uw mobiele website gaat betekenen.

Voorbeeld betaalde advertentie Apple

Wat verandert er in de zoekresultaten?

In een recente blogpost legt Google uit welke wijzigen ze gaan doorvoeren:

  1. Google gaat de naam van de website gebruiken in plaats van de domeinnaam. Dit gebeurt in eerste instantie alleen in de VS en wordt later wereldwijd uitgerold.
  2. Google gaat de URL-structuur van de URL als kruimelpad gebruiken. Dit gebeurt wereldwijd en is al uitgerold.
  3. Gelukkig geeft Google de mogelijkheid om zelf invloed te hebben op wat er wordt vertoond door middel van schema.org.

De meest recente updates van Google zijn er bijna allemaal op gericht om mobiel zoeken beter te maken, dit geeft aan dat Google steeds meer waarde hecht aan (het gebruikersgemak van) een goede mobiele site. Een goede site structuur was natuurlijk al belangrijk maar is door deze update nog belangrijker geworden.

Wat kunt u doen om geen last te hebben van deze update en er maximaal van te profiteren?

  1. Zorg voor een goede url structuur in uw website.
  2. Zorg voor een goed broodkruimelpad (b.v.: Home > productcategorie > product)
  3. Controleer enkele mobiele zoekresultaten waar uw bedrijf naar voren komt
  4. Indien dit niet naar uw wens is kunt u uw webbouwer contacteren om via schema.org de juiste resultaten te tonen.
  5. Voor meer informatie kunt u natuurlijk contact opnemen met de specialisten van Semwerkt