Cases
Toon alle cases >
De prikkelende successen van Pleasurements
Sommige klanten zijn net een tikkeltje spannender om voor te werken dan andere. Omdat je weet dat je met een bijzonder kritische blik te maken hebt van iemand die alleen het beste goed genoeg vindt. En omdat de verkochte producten vragen om een aanpak die net even anders is dan anders. Zo’n klant is Pleasurements. Ontdek in deze klantcase hoe dit product ons dwong om net even anders te denken dan we gewend waren.
Wie is Pleasurements?
Pleasurements staat voor hoogwaardige en (zeer) exclusieve erotische couture voor vrouwen. Zowel in het eigen lingeriemerk, als in de webshop en de fysieke boetiek in Amsterdam. Eigenaresse Rebecca ontwikkelde een rijke collectie van high end lingerie ontworpen door verschillende designers, op lingerie geïnspireerde mode en luxe erotische artikelen. Voor deze collectie is Rebecca altijd op zoek naar inspiratie voor uitzonderlijke en exclusieve lingerie, van de allerbeste kwaliteit. Toen zij Semwerkt benaderde om een groter publiek voor haar collectie aan te spreken, wisten we dan ook dat er een campagne van topkwaliteit moest komen. De doelstelling was duidelijk. Zoveel mogelijk verkopen met een goede ROAS (Return On Ad Spend) met een speciale focus op meer verkopen in het buitenland.
Waarom “less” soms “more” is
Voor de gestelde doelen stelden we een strategie op die was gegrond op twee hoofdpijlers:
- Zoekmachine adverteren, waarbij voor Pleasurements relevante zoektermen zouden worden getarget met advertenties.
- Google Shopping, waarmee het mogelijk is om producten direct te promoten met een speciale productfeed die door Google onder andere wordt vertoond bij zoekresultaten.
Hierbij liepen we tegen twee grote uitdagingen aan.
De eerste had te maken met de richtlijnen die Google hanteert. Google accepteert namelijk niet in al haar kanalen producten als lingerie of erotisch getinte foto’s. We hebben er daarom voor gekozen om geen modellen te gebruiken, maar uitsluitend te adverteren met hoogwaardige productfoto’s. Door minder te laten zien, konden we op die manier een grotere doelgroep bereiken met de Google Shopping product feed.
De tweede uitdaging was het vinden van de juiste doelgroep. Niet iedereen die zoekt naar lingerie loopt immers warm voor een couturestuk van honderden euro’s; adverteren op product-specifieke zoekopdrachten bleek daarom minder effectief. Dit vroeg om de nodige creativiteit op het gebied van targeting en biedstrategieën. Zo hebben we ervoor gekozen om te adverteren op specifieke merken of categorieën, om de zoekwoordgroepen te vinden die de hoogst mogelijke ROAS opleverden.
Dit is een voortgaand proces waarin we nog altijd veel ruimte zien voor optimalisatie. Toch hebben we in het eerste jaar al mooie resultaten weten te boeken met het voortdurend optimaliseren van de biedstrategie en het steeds iets scherper stellen van de doelgroep.
De resultaten
De webshop van Pleasurements trekt inmiddels 60% meer bezoekers dan vorig jaar. Het aantal bestellingen steeg met 52% en ook het aantal bestellingen uit het buitenland groeide flink: met 40%. We zijn ervan overtuigd dat deze resultaten alleen maar beter worden naarmate we een beter inzicht krijgen in de doelgroep. Door het voortdurend optimaliseren van biedingen en de targeting wordt de hoofddoelstelling - Een verhoging van verkopen met een hogere ROAS - behaald. De leringen uit de Nederlandse campagnes leveren waardevolle input voor de tweede uitdaging: nóg meer verkopen in het buitenland realiseren Wil jij ons ook prikkelen met jouw uitdagende product of marktsegment? Ben je benieuwd hoe Semwerkt jouw product of dienst beter in de markt kan zetten en jou kan helpen je doelgroep met de juiste strategie te verleiden? Neem dan vandaag nog contact met ons op voor een (gratis en vrijblijvend) oriënterend gesprek.