Zo verlaagden we de kosten per lead voor Stairz met 83%

Het is een ultieme blijk van klanttevredenheid wanneer een oud-klant opnieuw bij je aanklopt. We stonden dan ook direct te trappelen om aan de slag te gaan, toen oude bekende Stairz traprenovatie in 2019 opnieuw bij ons aanklopte. Na een korte pauze in hun online marketing, was het tijd voor de volgende stap in hun groei. De doelstellingen waren glashelder. Zoveel mogelijk leads, tegen een zo laag mogelijke kostprijs per lead. Dat zij daarvoor opnieuw hun vertrouwen in ons stelden, motiveerde ons natuurlijk extra om dat vertrouwen niet te beschamen.

CPL reductie
83
%
CTR toename
76
%
CPC reductie
15
%
Stijging Google Ads klikken
83
%

Wie is Stairz?

Stairz is al ruim twaalf jaar een expert in het renoveren van trappen. Het bedrijf maakt van iedere trap een ware blikvanger. Of het nu gaat om een oude, krakkemikkige trap die een complete make-over nodig heeft, of een gloednieuwe trap die gewoon wel wat extra flair kan gebruiken. De visie van Stairz is dat een trap meer is dan een verbinding tussen twee etages. De experts van Stairz gaan - naar eigen zeggen - altijd voor de overtreffende trap, waarbij zij de verwachtingen het liefst overtreffen. Aan ons de uitdaging om datzelfde voor elkaar te krijgen met de online marketing voor Stairz. En om te laten zien dat zoekmachine marketing voor ons meer is dan een simpele verbinding tussen zoeker en product, maar draait om het op de juiste manier aanspreken, prikkelen en verleiden van je potentiële klanten.

De verschillende stappen voor succes


We kozen voor een gemengde inzet van SEO en SEA. Met SEO konden we de organische groei op de langere termijn waarborgen. Dankzij SEA konden we ook op de korte termijn al resultaten boeken. Daarom startten we met een renovatie van het Google Ads account. Het belangrijkste doel hierbij was om - waar nodig - snel te kunnen bijsturen. Vervolgens konden we door een combinatie van experimenten, een stelselmatige optimalisering van de campagnes en nieuwe landingspagina’s al snel de eerste resultaten boeken. Daarbij moest nog wel een geografische hobbel worden genomen. Stairz heeft als werkgebied namelijk heel Nederland. Toch blijkt in de praktijk iemand vaak de voorkeur te geven aan een specialist in de buurt. Dit losten we op door geo-targeting toe te passen in de advertenties. In de advertentie wordt dan de plaatsnaam getoond waar de zoeker zich bevindt. Dit had een gigantische impact op de CTR (de Click Through Rate: het percentage mensen dat op een advertentie klikt wanneer deze wordt getoond); die steeg met maar liefst 76%. Maar ook de andere resultaten logen er niet om.

Zaken doen met mensen in een digitale wereld is essentieel. Daarom doen we al jaren naar 100% tevredenheid zaken met Semwerkt
Robert de Kuyper - Directeur/Eigenaar Stairz

De resultaten

Een stijging van de CTR is leuk, maar uiteindelijk gaat het natuurlijk om de nieuwe klanten die een campagne oplevert. Ook daarmee wisten we het (opnieuw) gestelde vertrouwen van Stairz meer dan waar te maken.

De kostprijs per lead - zoals je hebt kunnen lezen een belangrijke graadmeter voor succes van deze campagne - daalde met maar liefst 83%. Dat was onder andere te danken aan:

  • Volledige herstructurering van het Google Ads account, waarmee er relevanter geadverteerd werd.
  • Relevante landingspagina’s ontwikkeld en gekoppeld aan de juiste zoekwoorden.
  • Geslaagde experimenten met biedstrategieën om zo effectiever te bieden en relevante leads te behalen.

Omdat de Ads campagne zeer succesvol verloopt, heeft Stairz ons ook gevraagd of wij tevens de SEO campagne voor onze rekening wilde nemen. Deze uitdaging hebben wij natuurlijk met beide handen aangepakt.

Nadat wij een complete audit hadden gemaakt, konden wij vrij gemakkelijk in kaart brengen waar de kansen lagen voor Stairz.

Door de punten op te pakken hebben wij in drie maanden het aantal behaalde organische conversies met 115% weten te verhogen.

Wil jij na het lezen van dit succesverhaal ook je business naar het volgende niveau brengen? Neem dan vandaag nog contact met ons op voor een (gratis en vrijblijvend) oriënterend gesprek. Daarin bespreken we hoe Semwerkt ervoor kan zorgen dat ook jij meer bezoekers, leads en nieuwe klanten aantrekt, tegen een lagere kostprijs dan voorheen.

Meer weten over deze case? Neem dan contact op met:

Milan Kleindieck

Contact opnemen