Conversie Optimalisatie

Als je dit leest, heb je waarschijnlijk het irritante gevoel dat de bezoekers van je website je meer kunnen opleveren dan ze nu doen. Op alle mogelijke manieren trek je bezoekers naar je site, maar als ze daar eenmaal zijn, glippen ze zo weer tussen je vingers vandaan. Dat is frustrerend en dat snappen we. Gelukkig kunnen wij iets aan die frustratie doen. Met conversie optimalisatie (CRO).

Op deze pagina kun je lezen hoe onze specialisten op het gebied van conversie optimalisatie je frustratie kunnen veranderen in het vertrouwen dat je website optimaal voor jou presteert. Daarbij benaderen we je website als een lekkende vissenkom.

semwerkt_banners_4
Theo van der Zee

Wil je weten wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen?

Theo van der Zee

Zo zorgt conversie optimalisatie voor meer omzet

Wanneer een vissenkom lekt, blijf je er toch ook geen water ingieten om je goudvis in leven te houden? Nee, dan repareer je de lekken (of je geeft het arme beest een nieuwe kom). 

Waarom zou je dan wel geld blijven verspillen aan campagnes die bezoekers naar een website brengen waar ze vervolgens zonder een aanvraag te doen uit weglekken?

Ieder van die verdwenen bezoekers is een potentiële klant en dus potentiële omzet. Het optimaliseren van de conversie van bezoeker tot klant draagt dus direct bij aan een hogere omzet: 

  • Meer aanvragen met hetzelfde marketingbudget;
  • Op basis van data worden de plaatsen aangepakt waar de (grootste) lekken zitten;
  • Een betere gebruikerservaring zorgt dat klanten niet alleen makkelijker vinden wat ze zoeken, maar ook positiever zijn over je website en bedrijf. 

 

Net als bij die lekkende vissenkom geldt: liever vandaag dan morgen. Iedere minuut dat onnodig veel bezoekers je site verlaten zonder actie te ondernemen, loop jij immers keiharde knaken mis.

Wanneer jij de optimalisatie van jouw website aan ons toevertrouwt, beginnen we daarom altijd met het signaleren van zogenaamde quick wins waarmee snel resultaten kunnen worden geboekt. Maar daarmee is CRO pas net gestart.

Zo werkt dat. Bij Semwerkt

Een conversie optimalisatietraject bij Semwerkt rust op twee belangrijke peilers: ervaring en data

Onze specialisten gaan vanuit hun jarenlange ervaring aan de slag met het verbeteren van de conversieratio (het percentage van de bezoekers dat een vooraf vastgestelde actie onderneemt), maar de gemaakte verbeteringen zijn altijd gefundeerd op data.

Een belangrijk onderdeel van het optimalisatietraject is namelijk het meten welk effect een bepaalde aanpassing heeft. Op die manier kunnen positieve effecten worden uitgebreid en kan iets wat minder goed werkt eventueel worden teruggedraaid

Op die manier voeren we conversie optimalisatie van jouw website stap voor stap uit, net zo lang tot alle lekken gevonden en gedicht zijn

Loop niet langer omzet mis en neem vandaag nog contact op voor het optimaliseren van je conversie

We zeiden het hierboven al: elk moment dat er onnodig veel bezoekers zonder conversie van je website verdwijnen, is een gemiste kans op nieuwe klanten. 

Dus wil jij nu eindelijk wel eens af van dat knagende gevoel dat je elke dag omzet misloopt omdat je website niet presteert zoals zou moeten? Wil je geen geld meer verspillen door je advertentiebudget in een lekkende site te gieten? Neem dan vandaag nog vrijblijvend contact met ons op en ontdek wat wij met conversie optimalisatie voor jou kunnen betekenen.