Meer conversies, bereik en klantwaarde met e-mailmarketing

Een van de grootste misverstanden over online marketing is dat e-mail dood zou zijn. Dat je dit nu leest, laat zien dat jij beter weet. En dat is mooi, want juist daarom kun jij met een gerichte e-mailmarketing strategie je concurrentie te slim af zijn.

Hoe? Dat ontdek je op deze pagina. Met e-mailmarketing van Semwerkt converteer je meer websitebezoekers tot betalende klanten, vergroot je je bereik en maximaliseer jouw opbrengst per klant. 

semwerkt_banners_5
Melissa Geijssen

Wil je weten wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen?

Melissa Geijssen

Waarom jij juist e-mailmarketing in moet zetten

E-mailmarketing is de ideale manier om in beeld te blijven bij je doelgroep. Dat kunnen mensen zijn die al eens een aankoop bij je hebben gedaan, maar ook mensen die voor het eerst met jou in aanraking komen en zich nog aan het oriënteren zijn.

Met e-mailmarketing: 

  • Maximaliseer je de opbrengst per klant
  • Converteer je meer bezoekers van je website tot betalende klanten 
  • Vergroot je jouw eigen bereik zodat je minder afhankelijk bent van de grillen van andere kanalen

Een grote kans die veel bedrijven laten liggen, is het “remarketen” van oude klanten. Dat is zonde. Doordat deze klanten je al kennen is de kans vele malen groter dat ze iets bij je kopen dan bij mensen die voor het eerst met jou in aanraking komen. Door jouw relaties ook andere aanbiedingen te doen maximaliseer je dus de opbrengst per klant.

De kans dat mensen die voor het eerst op je website komen direct iets kopen, is een stuk kleiner. Ze zijn zich nog aan het oriënteren of willen er eerst nog even over nadenken. Met de juiste e-mailmarketing campagne zorg je ervoor dat je bij mensen in beeld blijft en neem je ze als het ware bij de hand totdat ze klaar zijn om wel te converteren.

Een laatste voordeel, dat vaak onderschat wordt, is dat e-mailmarketing een kanaal is dat je in jouw beheer opbouwt. Daarmee vergroot je dus je eigen bereik.

E-mailmarketing is alive and kicking bij Semwerkt

De laatste keer dat e-mailmarketing werd doodverklaard, was bij de invoering van de AVG. Het betekende voor veel bedrijven een gedwongen schoonmaak van het bestand met e-mailadressen. Ook werd het als extra drempel gezien dat je nu expliciete toestemming van iemand nodig hebt voordat je diegene mag mailen.

Bij Semwerkt zien we dat niet als een beperking, maar juist als een kans. Het is een voorrecht om toegang te krijgen tot iemands mailbox. Heb je dat voorrecht verkregen, dan is het meer dan ooit een signaal dat die persoon oprecht geïnteresseerd is in wat jij te bieden hebt. Het is aan ons als marketeers om dat voorrecht niet te beschamen en ervoor te zorgen dat de verzonden mails iemand ook echt verder helpen om klant bij jou te worden.

Daarom werken we bij Semwerkt met de beste software en tools die er op het gebied van e-mailmarketing beschikbaar zijn. Daarmee meten we het effect van de mails die we versturen. Zo ontdekken we wat wel en wat niet werkt en kunnen we voortdurend bijsturen om de gevoerde e-mailmarketing strategie optimaal te laten presteren voor jouw bedrijf.

De voordelen van e-mailmarketing zijn:

  1. De juiste boodschap
  2. Bij de juiste persoon
  3. Op het juiste moment

Wil jij ook je opbrengst per klant maximaliseren, meer bezoekers converteren en je eigen bereik vergroten? Zoek jij de zekerheid dat jouw e-mails op het juiste moment de juiste boodschap bij de juiste persoon brengen? Neem dan vandaag nog (geheel vrijblijvend) contact met ons op. Dan spreken we elkaar snel om samen te ontdekken wat e-mailmarketing voor jouw bedrijf kan betekenen.