Meer (gratis) bezoekers en klanten uit Google halen? Kies voor zoekmachine optimalisatie

Wat zou het voor jouw bedrijf betekenen om dankzij een gerichte zoekmachine optimalisatie elke dag opnieuw gratis bezoekers op je site te krijgen? Bezoekers die ook nog eens op zoek zijn naar de producten of diensten die jij te bieden hebt? 

Via de zoekmachine bereik je mensen op het juiste moment en met de juiste content. Op deze pagina ontdek je wat Semwerkt voor jou kan betekenen om dit te optimaliseren, zodat ook jij (gratis) meer klanten uit Google mag verwelkomen.

Ook laten we je zien wat je tot nu toe bent misgelopen door niet op zoekmachineoptimalisatie in te zetten. Maar schrik niet, we gaan je helpen die verloren tijd in te halen.

semwerkt_banners_2
Tjeerd Zijlstra

Wil je weten wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen?

Tjeerd Zijlstra

Een SEO-traject bij Semwerkt in 3 overzichtelijke stappen

Zoekmachineoptimalisatie - ook wel bekend als Search Engine Optimization - is bij ons altijd maatwerk. Als officiële Google-partner, zijn wij altijd op de hoogte van de laatste richtlijnen en kwaliteitseisen die Google hanteert voor het indexeren van je website en de opname in de zoekresultaten.

Die richtlijnen vormen de fundering voor ieder SEO-traject. Wat er uiteindelijk op die fundering komt te staan, bouwen we samen met jou. 


Stap 1: doelen en snelle kansen inventariseren

Jouw wensen en doelen komen hier samen met onze expertise. Waar wil jij met zoekmachineoptimalisatie naartoe groeien? En waar zien wij de grootste kansen voor snelle resultaten?

We starten met een intake om die doelen en verwachtingen in kaart te brengen, gevolgd door een SEO-audit. Onze SEO-specialisten analyseren de website en inventariseren kansen en uitdagingen. Ook maken wij een rapport van interessante zoekwoorden om je in het traject op te richten en wordt er geanalyseerd waar de concurrentie reeds succes mee heeft.

Dit resulteert in een concreet voorstel met planning voor het te volgen SEO-traject.


Stap 2: implementatietraject

Wanneer we het eens zijn over de gestelde doelen, gaan we aan de slag met de optimalisatie van jouw website voor de geselecteerde zoekwoorden.

We beginnen met een nulmeting, om de huidige resultaten voor deze zoekwoorden in kaart te brengen. Zo kunnen we later de resultaten van het gevolgde traject meten. 

Vervolgens maken we voor iedere topic een geoptimaliseerde pagina, op basis van uitgebreide analyses van de pagina’s die momenteel bovenaan staan voor dat zoekwoord. 

Ook voeren we over de hele website technische optimalisaties door om de prestaties in de zoekmachine te optimaliseren.

Tenslotte starten we met linkbuilding: het zorgen dat meer relevante websites met een hoge autoriteit naar jouw site linken. Dit is essentieel om de autoriteit van je website te vergroten, wat voor Google een belangrijke factor is in het wel of niet hoog rangschikken van een site in de zoekresultaten.


Stap 3: monitoring, evaluatie en verdere optimalisatie

Zoekmachineoptimalisatie is een langetermijnstrategie en zoekmachines zijn dynamisch. Dat betekent dat we na de start van het traject voortdurend scherp zijn op nieuwe kansen en de strategie waar nodig zullen bijsturen om de gestelde doelstellingen te halen.

Elke maand ontvang je van ons een uitgebreide rapportage met de uitgevoerde werkzaamheden, de resultaten en de verdere planning.

Maar ieder SEO-traject begint met dat eerste telefoontje of mailtje. Neem dus vandaag nog contact met ons op en ontdek wat wij voor de toekomst van jouw bedrijf kunnen betekenen!

Nog niet overtuigd van de kracht van SEO? Lees dan hieronder waarom zoekmachine optimalisatie zo krachtig is.

Waarom zoekmachine optimalisatie dé manier is om je bedrijf te laten groeien

Als je nog niet aan zoekmachineoptimalisatie doet, haal je jouw websitebezoekers waarschijnlijk vooral uit advertenties. Daar is op zich natuurlijk niets mis mee, behalve dan dat het betekent dat je altijd meer geld zult moeten uitgeven om meer klanten binnen te halen.

En wijzigingen in de advertentiekosten daargelaten, zul je over 5 jaar nog steeds hetzelfde bedrag betalen voor dezelfde hoeveelheid leads als vandaag. Dat is dus geen duurzame ondergrond voor groei.

Vergelijk het met dat beroemde (voor dit voorbeeld licht aangepaste) spreekwoord. “Verkoop een man een vis en hij eet één dag, maar leer hem vissen en hij hoeft nooit meer honger te lijden.”

Zie jouw leads als vissen en je begrijpt waarom SEO zo krachtig is. 

Wanneer je jouw vissen (leads) moet kopen (adverteren), betekent dit dat je iedere dag opnieuw geld zult moeten uitgeven om te kunnen eten. Leren die vissen zelf te vangen vraagt weliswaar om een investering (een hengel en misschien wat lessen), maar naarmate je beter wordt zul je steeds minder vaak vis hoeven te kopen om geen honger te hebben.

Zo is het ook met zoekmachine optimalisatie. Het vraagt om wat geduld, maar dat betaalt zich uiteindelijk ruimschoots terug doordat je steeds minder afhankelijk bent van advertenties voor het binnenhalen van nieuwe bezoekers, leads en klanten.