Even voorstellen: Rijk Mooij

Mijn naam is Rijk Mooij, ik ben 20 jaar oud en kom uit Hoogwoud. In augustus 2024 ben ik begonnen bij Semwerkt als SEA-specialist. Als ik even terugkijk op mijn reis tot waar ik nu ben, moet ik zeggen dat ik niet het meest traditionele pad heb gevolgd. Ik ben een groot voorstander van zelf mijn weg zoeken en dat betekent dan ook dat ik niet altijd volgens het boekje speel.

Voorbeeld betaalde advertentie Apple

Mijn achtergrond

Nadat ik mijn middelbare school heb afgerond, ben ik begonnen met een studie genaamd Business Studies. Deze heb ik ongeveer drie maanden gevolgd op Hogeschool InHolland in Alkmaar, en toen had ik het wel weer gezien. In mijn ogen is school tegenwoordig niet meer de beste manier om kennis op te doen en kun je in vier jaar (die je anders op school zou besteden) veel meer leren wanneer je aan de slag gaat met iets dat je echt boeit, wat in mijn geval dus digitale marketing is. In plaats van door te zetten op een pad dat ik niet vol enthousiasme volgde, besloot ik daarom dus om in de praktijk aan de slag te gaan.

Hoewel ik nu in de marketingwereld werk, begon mijn loopbaan in een heel andere richting. Ik startte in de IT-sector bij een lokaal bedrijf in Spanbroek, waar ik me bezighield met webdesign en -ontwikkeling. De overstap naar online marketing kwam via een toevallige ontmoeting met Thom van Kampen - nu een collega - in de plaatselijke kroeg. Tijdens ons gesprek deelde ik mijn groeiende interesse in marketing, waarop Thom, een ervaren SEO- en SEA-specialist, mij introduceerde bij Semwerkt. Nu werk ik daar als SEA-specialist, waar ik me dagelijks met passie inzet voor zoekmachine-adverteren en het optimaliseren van campagnes. Het geeft me enorm veel voldoening om klanten de online zichtbaarheid te kunnen bieden die ze verdienen. De steeds nieuwe uitdagingen maken dit werk voor mij extra boeiend.

Mijn ideale dag: werk, sport en muziek

Mijn ideale werkdag? Die bestaat niet echt. Wat ik vooral wil, is gewoon aan de slag gaan en zorgen dat alles gedaan wordt. Ik krijg mijn energie van het werk zelf, van de resultaten die ik zie en van de impact die ik maak. Wat ik mooi vind om te zien, is de groei die bedrijven meemaken in het proces en dat ik daar mijn bijdrage aan kan leveren.

Naast mijn werk als SEA-specialist heb ik ook een paar hobby’s die mijn leven net iets meer kleur geven. Ik ben fan van sporten, vooral fitness en muay thai. Mijn hele leven ben ik al fan geweest van sport en ik heb ook jarenlang gevoetbald. Recent ben ik begonnen met gitaarspelen. Ik ben er nog niet goed in, maar waar een wil is, is een weg. Sport en muziek maken is wel iets totaal anders dan marketing, maar de afwisseling zorgt ervoor dat ik even mijn hoofd leeg kan maken.

Een laatste gedachte: de kracht van altijd blijven leren

Natuurlijk heb ik ook een favoriete quote. Dat is "Never a master. Always a student". Dit is niet alleen een mooie quote in relatie tot mijn werk, maar voor het leven in het algemeen. Het symboliseert dat je nooit te goed of te slim bent om te leren. Je kunt altijd groeien, altijd verbeteren en dat is iets wat ik elke dag probeer toe te passen, zowel in mijn werk als in mijn persoonlijke leven. 

Je hebt nooit de eindbestemming bereikt; het is altijd een reis van leren en groeien, ongeacht waar je staat of wie je bent. De wereld blijft veranderen en ontwikkelen, dus het is aan jou om mee te gaan met die veranderingen, nooit andersom.