Hoe voeg je sitelink-extensies toe aan je Meta-campagne?

Heb je al gehoord dat je nu sitelink-extensies kunt toevoegen aan je Meta-advertenties? Dit biedt jou als adverteerder veel voordelen. Wil je weten hoe je je doelgroep makkelijker naar de juiste pagina op je site kunt leiden en verschillende productcategorieën kunt uitlichten? Lees dan verder om te ontdekken hoe je deze nieuwe feature in jouw Meta-campagne benut.

Voorbeeld betaalde advertentie Apple

Wat zijn sitelink-extensies?

Als je bekend bent met online marketing, weet je waarschijnlijk al wat sitelink-extensies zijn. Voor degenen die niet bekend zijn: een sitelink-extensie is een extra link die je aan je advertentie toevoegt. Dit betekent dat je niet slechts één, maar meerderelink naar landingspagina's kunt toevoegen. In Google zijn sitelink-extensies al langer beschikbaar en je hebt ze vast weleens gezien bij zowel advertenties als bij sommige organische resultaten.

Dit betekent dat je niet slechts één, maar meerdere links naar landingspagina's kunt toevoegen. In Google zijn sitelink-extensies al langer beschikbaar en je hebt ze vast weleens gezien bij zowel advertenties als bij sommige organische resultaten.

Hieronder een voorbeeld van een advertentie in Google. De sitelink-extensies zijn de extra links onder het “normale” zoekresultaat:

Waarom sitelink-extensies toevoegen aan je Meta-advertenties?

Waarom zou je sitelink-extensies toevoegen aan je Meta-advertenties? Hier zijn enkele belangrijke voordelen:

  • Betere navigatie: je doelgroep kan makkelijker en sneller naar de gewenste pagina op je website;
  • Extra informatie delen: je deelt extra bedrijfsinformatie via slimme teksten in de links;
  • Categorieën uitlichten: je highlight verschillende product- of dienstcategorieën;
  • Acties promoten: je promoot tijdelijke aanbiedingen zoals kortingscodes.

Sitelinks toevoegen aan je Meta Ads: een stappenplan

  1. Log in op je Meta-account en ga naar advertentiebeheer;
  2. Klik op de knop [+ Maken] om een nieuwe campagne te starten;
  3. Selecteer een van de volgende doelstellingen: Verkeer, Betrokkenheid, Leads of Verkoop;
  4. Als je voor Verkoop kiest, schakel dan 'Een catalogus gebruiken' uit op campagneniveau;
  5. Vul de details van je campagne in zoals je gewend bent en ga naar je Advertentieset;
  6. Selecteer in het gedeelte "Conversie" de optie 'Website' als conversielocatie;
  7. Voer de details van je advertentieset in zoals gebruikelijk en ga naar je advertentie;
  8. Selecteer in het gedeelte Advertentie-instellingen 'Handmatige upload' voor je advertentiemateriaalbron en kies 'Eén afbeelding of video' als indeling.;
  9. Ga naar Advertentiebronnen en voer een website-URL in om automatisch informatie, zoals sitelinks, aan je advertentie toe te voegen;
  10. Voeg nu handmatig je sitelinks toe of selecteer de sitelinks die Meta automatisch heeft gevonden.

De optie om sitelink-extensies toe te voegen is alleen beschikbaar voor nieuwe campagnes. Bij je bestaande campagnes wordt de functie waarschijnlijk niet toegevoegd. 

Lukt het niet om zelf sitelinks in Meta Ads in te stellen?

Het zou kunnen dat je het gedeelte “advertentiebronnen” nog niet ziet. Op dit moment is Meta namelijk nog bezig deze update uit te rollen. Houd je advertentieaccount in de gaten of vraag onze specialisten om hulp. Neem contact met ons op via info@semwerkt.nl, of mail de specialist die jouw Meta-campagnes beheert voor meer informatie.