Dit is de nieuwe Look voor Tekstadvertenties

Er gaat iets veranderen aan het uiterlijk van uw advertenties. Google introduceert een nieuwe look met meer mogelijkheden. Vanaf 1 februari zullen al uw advertenties voorzien zijn van een nieuw jasje. Dit valt uiteraard binnen onze service, u hoeft daar zelf niets voor te doen.

Voorbeeld betaalde advertentie Apple

Er gaat iets veranderen aan het uiterlijk van uw advertenties. Google introduceert een nieuwe look met meer mogelijkheden. Vanaf 1 februari zullen al uw advertenties voorzien zijn van een nieuw jasje. Dit valt uiteraard binnen onze service, u hoeft daar zelf niets voor te doen.

Om in te spelen op het groeiende mobiele verkeer komt Google met een vernieuwd uiterlijk voor tekstadvertenties. Deze ‘uitgebreide tekstadvertentie’ biedt verschillende voordelen. Wij passen kosteloos uw bestaande advertenties. Ik zal even uitleggen hoe we dat gaan doen.

Dit is de nieuwe Look

U zou misschien denken dat een mobiele advertentie compacter is, niets is minder waar. De nieuwe vorm bevat juist de mogelijkheid om meer tekst kwijt te kunnen en is bovendien ontworpen voor optimale prestaties op mobiele apparaten.

Huidig                                  >                                 Nieuw

             


De nieuwe opmaak heeft twee kopregels in plaats van één, een specifiekere weergave van de URL en slechts één veld voor de beschrijving. Na 31 januari 2017 is het niet meer mogelijk om de oude advertentievorm te maken of aan te passen.

Huidig                                  >                                 Nieuw

     

Wat is het voordeel?

1) Advertenties worden groter en dus opvallender. Doordat een advertentie meer tekst bevat, kan er specifiekere informatie worden weergegeven. Die informatie vertelt de zoekers wat zij kunnen verwachten op het moment dat ze op uw advertentie klikken. Betere informatie voorkomt onnodige klikken en dus onnodige kosten.

2) Een betere relevantie van de advertentie wordt door Google beloond en dit is terug te zien aan een hogere kwaliteitsscore. Uw advertentie maakt de kans eerder bovenaan in de zoekresultaten terecht komen.

Ik hoop u hiermee een beeld gegeven te hebben van de vernieuwing die eraan komt. Wij lopen uw advertenties allemaal door en zullen deze aanpassen, uitbreiden en optimaliseren. Daar starten wij vandaag mee. Uiterlijk 1 februari 2017 zijn al uw advertenties voorzien van de nieuwe look. Dit valt uiteraard binnen onze service, u hoeft daar zelf niets voor te doen.

Als u vragen heeft of als er onduidelijkheden zijn, neem dan graag even contact met ons op.