Copywriting is schrijven op een overtuigende, commerciële manier, gericht op klantwerving. Een copywriter kent de doelgroep van je bedrijf en weet precies hoe hij het gedrag van je potentiële klanten kan beïnvloeden.
Een copywriter doet in de basis dus eigenlijk precies hetzelfde als een tekstschrijver: teksten schrijven. Toch zit er verschil in hoe dit er in de praktijk uitziet:
Een copywriter werkt meestal in de marketing- of reclamewereld (soms als freelancer) en schrijft/maakt zowel schriftelijke als visuele content. Dit kan gaan om webcontent, maar ook om bijvoorbeeld reclamespotjes op TV. In zo’n geval is hij of zij betrokken bij meer dan alleen het schrijven van een goede tekst, maar gaat hij ook met de ontwerper en/of de opdrachtgever om de tafel zitten om samen tot goede ideeën te komen.
Niet iedereen kan zomaar goede, overtuigende teksten schrijven. Maar als je een product of dienst wil verkopen, heb je die teksten wel nodig. Daarom kun je een copywriter inhuren. Hij schrijft bijvoorbeeld teksten voor je website.
Verder is copywriting belangrijk in de online marketingwereld. Bij zoekmachineoptimalisatie is content waar mensen echt naar zoeken enorm belangrijk, zodat websites, producten en diensten door de consument worden gevonden.
Een goede copywriter:
Nu weet je wat copywriting is en waarom het voor jou bedrijf belangrijk is dat een goede copywriter een vinger op de pols heeft. Heb je hulp nodig bij het schrijven van aantrekkelijk teksten en converterende teksten voor jouw website of online marketingcampagne? Neem dan vandaag nog contact met ons op! We gaan graag met je om de tafel om te bespreken wat onze copywriters voor je kunnen betekenen.
Tel: +31 (0)229 763 561
Mail: info@semwerkt.nl
Neem dan contact met ons op via het directe nummer +31(0)229 763 561
of stuur een e-mail naar info@semwerkt.nl. De experts van Semwerkt staan voor je klaar!