Rich content verwijst naar alle soorten digitale inhoud van een website. Meestal gaat het om verschillende multimedia-elementen, zoals afbeeldingen, video’s, animaties en audio. Ook emoticons en gifs vallen onder rich content. Wil je een heel simpel antwoord op de vraag “wat is rich content?”, dan zou je kunnen zeggen dat de term rich content alle content op een site omvat, zolang het maar geen platte tekst is.
Enkele voorbeelden van rich content die je op een website kunt vinden zijn:
Teksten, lettertypes en kleurinformatie die met CSS aan de opmaak van je website worden toegevoegd, zijn geen rich content.
Het internet heeft veel verschillende aspecten die de aandacht van de bezoeker van je website vragen. Daarom lezen mensen blogs en artikelen vaak alleen scannend. Visuele content zoals afbeeldingen en video’s zijn aantrekkelijker: het oog van je bezoeker valt er sneller op. Daarbij heeft rich content waarde voor mensen die je teksten om wat voor reden dan ook niet kunnen of willen lezen. Je kunt rich content in zo’n geval inzetten in de vorm van een video, maar ook een audiofile (of podcast) waarin je een blog voorleest kan helpen. Hoe meer mensen je met je content bereikt, hoe meer effect je content heeft. Daarbij blijven bezoekers langer op een pagina als je hen meerdere soorten rich content aanbiedt.
Wil jij meer weten over rich content of wil jij de techniek van jouw website onder de loep laten nemen? Neem dan contact met ons op! Bereik ons iedere werkdag via het telefoonnummer: +31(0)229 763 561 of stuur ons een e-mail op info@semwerkt.nl.
Neem dan contact met ons op via het directe nummer +31(0)229 763 561
of stuur een e-mail naar info@semwerkt.nl. De experts van Semwerkt staan voor je klaar!